CURRENT SALE

GALLERY

Articles

Rejtett geometriák és filozófiák

Papp István kiállítása az Érd-i Szepes Gyula Művelődési Házban, 2006. december 8. – 2007. január 15. között.

Megnyitó: 2006. december 8, este 6 órakor.

 

Ezek képek arról szólnak, hogy milyennek képzeljük el ezeket a történeteket, ha a tudatalattiból a felszínre jönnek. A tudatalattit pontosan nem tudjuk megidézni, így ebben az esetben is a képzeletünkre – és a képzőművészeti műveltségünkre kell, hagyatkozzunk.

Ezek a figurák a saját kísérteteikkel harcolnak, talán a végtelenre irányuló lázadás és a Logoszba való bezártság szorongásával. Rendszerben vannak, de ez egyben börtön, amely elzárja őket az élet egyéb részeitől. Talán kötöttségeik ellen küzdenek, egy új, költői és értelemmel telített életet tűzve ki maguk elé célként. A horizont ritkán látszik, egyszerűen a nem-létből emelkednek ki, az abszolút sötétségből. Egy jobb világba akarnak előremenni, de mindenféle feszültséggel és kötöttséggel töltöttek.

Read more...
 

Egy második beszélgetés a Lámekh Testamentuma képsorozattal kapcsolatban

Interjú Papp Istvánnal

 

-    Nem vagy a „csend és a magány” festője?

-    A puszta megfogalmazás, a hideg síkok – önmagukban is beleszólást jelenthetnek az emberek lelkébe, hát akkor, ha dühöngő figurákkal töltjük fel a képteret! Meggyőződésem, hogy a képtérben feszültséget kell teremteni! Erők és érzések, dühöngő testek feszüljenek egymásnak – történjen valami izgalmas! Ember és ember közti viszony mindig problémás, és megoldatlan – hát akkor miért festenék szürke-fehér háromszögeket és négyzeteket? Hisz, ha problémák vannak, akkor értelmeznünk kell, és megpróbálni megoldani. Nem szeretném a gondolkodásomat semmitmondó síkokra korlátozni. Meg akarom menteni a festészetet az absztrakciótól…

Read more...
 

Képek Lámekh hagyatékából

Egy többszörösen bűnös nemzedék képi megjelenítése és tanulságai

Interjú Papp Istvánnal

 

Egy képzőművész mindig másképpen látja a világot. Sajátos látásmód a Papp Istváné is: „archetipikus tudatalatti emlékképek”, és ezek felszínre hozatala. Nemcsak filozófiájában, hanem technikájában is a régi nagy mesterek tudása felé fordul vissza. Különös képek ezek, valami nagyon mély és etikus magatartásból fakadhatnak. Alakjai döbbenetes erővel, leplezetlenül nyomulnak a kép előterébe, maguk mögött hagyva azt a titokzatos sötétséget, amely talán a múltjukat rejtegeti.

Erő, keménység, feszültség sugárzik mindenhonnan, egyetemes szimbólumokkal körülvéve. Mozgásban levő emberi testek, és térbeli helyzetüket állandóan változtató, de minden képen jelenlevő tárgyak: kerekek, kötelek, keresztek, vitorlák, drapériák, vasszerszámok.

Read more...
 
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 6 7 Next > End >>

Page 7 of 7
Hungarian (formal)